БЪЛГАРСКО УЧИЛИЩЕ И КУЛТУРЕН ЦЕНТЪР „ДЖОН АТАНАСОВ” ЧИКАГО
ОРГАНИЗИРАТ ЗА ЦЕНИТЕЛИТЕ НА БЪЛГАРСКОТО ТЕАТРАЛНО ИЗКУСТВО
ГОСТУВАНЕТО НА ONE WAY THEATER СЪС СПЕКТАКЪЛА „РЕВОЛВЕРЪТ” И УЧАСТИЕТО НА:
ИВАН АНГЕЛОВ, ТАЛАНЛИВ МЛАД АКТЪОР,
ПОЗНАТ НА ПУБЛИКАТА В ЧИКАГО ОТ УСПЕШНИЯ СИ ДЕБЮТ С МОНОСПЕКТАКЪЛА„ГРЕХОВНАТА ЛЮБОВ НА ЗОГРАФA ЗАХАРИЙ” И
АКТРИСАТА ДЖИНА ДИ ДОНАТО,
СЦЕНАРИСТ МАЯ ПРАМАТАРОВА
Три причини да гледате „Револверът“
на 29 април, от 19.00 в Oakton Community College, 1600 E. Colf Rd., Des Plaines, 60 016
Премиерата на One Way Theatr „Револверът“ бе в Бостън. Успехът на спектакъла е потвърден в Ню Йорк и на 29 април ще се изиграе и в Чикаго в навечерието на ФОРУМА НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИЛИЩА И ПОДКРЕПЯЩИТЕ ГИ ОРГНИЗАЦИИ В САЩ и в рамките на „БЪЛГАРСКИ ДНИ В ЧИКАГО“. Спектакълът ще предизвика интерес, както у театралите, така и у тези, които се вълнуват от навлизането на новите технологии в изкуството.
Първата причина да не пропуснете този спектакъл е неговото предизвикателство спрямо класическия театър. В дигиталната епоха, екипът на „Револверът“ решава да включи on line технологиите в репетиционния процес. Това е единствената им възможност, тъй като те са от 3 града и 2 държави. Всеки ден, в течение на месец и половина, в точен час артити и режисьор се срещат пред екраните, четат и анализират текста на Майя Праматарова. Постепенно в репетициите се въвежда реквизит. Да кажем, актьорът Иван Ангелов (от Чикаго) подава чаша или шал, който се поема условно от актрисата Джина ДиДонато (от Ню Йорк) – възникват неочаквани, парадоксални и, понякога, смешни ситуации… С хореографа Лизе-Лоте Питло работата е още по-сложна. Танците се поставят в Ню Йорк само при участието на Джина ДиДонато, а Иван Ангелов се включва в разработената партитура при първата среща на екипа през ноември 2010 г . в Ню Йорк. Репетициите on line са нещо рядко в драматичния театър, но са напълно оправдани, когато образите са двигател на действието в пиесата. „Револверът“ е структуриран около картини и снимки – персонажите са потопени във виртуалното пространство, с което интерактивно комуникират. Това визуално свойство на текста е предизивкателство и за автора на мултимедията Владимир Гусев. Актьорите диалогират с образите, играят с тях, понесени от музиката на Георги Арнаудов. „Това не са пространства на виртуално симулиране на реалност, а паралелните реалности, които препращат, според точната формулировка на Георги Арнаудов, в прединформационното време. Дават възможност на зрителя да фантазира и да се озовава в други нива на мисълта“.
Почитателите на „One Way Theater“ — ценят в този с преобладаващо българско участие театър съчетанието на интерактивна мултимедия с актьорска игра, танц и поезия. „Револверът“ обединява всичко това чрез една класическа любовна история. „Някога Мъжът е притежавал тази жена и иска да си я възвърне. Някога Жената е притежавала този Мъж, но за нея любовта е вече някъде другаде. Той е бивш оперен певец, загубил гласа си, а тя е писател, „загубил“ се във виртуалната матрица на компютърните светове. „Пиеса в пиесата“ пренася героите в древна Тракия, където те стават митологични персонажи, за които Любовта и Смъртта са едно цяло.“ Според проф. Виолета Райнова „малка по формат, пиесата е фокусирана в ситуация на пръв поглед обикновена и дори банална – среща между мъж и жена след дълга разлъка. Но това е необикновена среща, среща-разминаване, среща-раздяла…“Револверът“ впечатлява с естественото и художествено мотивирано съобразяване и хармонично съвместяване със стремителното развитие на дигиталната култура и доминирането на интернет в целия живот. Проектът е наситен с технология, но тя активно работи за запазване и активиране на душата и емоционалното въздействие на живото театрално изкуство.“ Това е втората причина, за да не пропуснете спектакълът на One Way Theater на 29 април в Чикаго.
Третата, много важна причина, е завладяващият актьорски дует на Джина ДиДонато и Иван Ангелов, които преоткриват в тази постановка удоволствието от сценичното партньорство. Те двамата започват професионалния си път още от юношеска възраст. Джина Ди Донато едва на 16 години участва в представление на Народния театър „Иван Вазов“ по пиесата на Керил Чърчил „Страхотни момичета“. Иван Ангелов започва професионалната си кариера като актьор на 11-годишна възраст като играе в Театралното студио за талантливи деца към Сливенския театър. Джина завършва гимназия в класа за сценични изкуства под ръководството на Николай Георгиев и играе в постановките „Бал в операта“, „Едно голямо/малко Шоу“, „Игра на убийство“, „Септември“. Участва в спектаклите на експерименталния театър „4хC“ и на „Първи женски театър“ в Италия, Украйна и България. Играе в телевизионни продукции като „Политическо кабаре“, „Исус Христос суперзвезда“, „Доза прах и мечти“. Като студентка изпълнява ролята на Кармен в Театъра на Софийския университет. Иван завършва НАТФИЗ в класа на Енчо Халачев. По време на следването си играе Шекспиров репертоар – Хамлет, Крал Лир, Ромео, Яго. Между драматичните му роли са д-р Астров във „Вуйчо Ваньо“, Яворов в „Нирвана“ и Бони в „Счупената чаша“ в Сливенския театър. Изпълнява главни роли в късометражните филми „Френският тролей“, „Ченгета и бандити“ и други. Водещ е на телевизионното предаване „Монополи“. В Ню Йорк Джина завършва Американската академия за мюзикъл и драма /AMDA/. Сред ролите й в академията са Луиза Контини в „Девет“ и Колет в едноименния спектакъл. Докато учи магистратура, играе Лорна в „Златното момче“ в Театъра на Хънтър колеж. Изпълнява главни роли в късометражните филми „По-хубаво от вкъщи няма“, „Басейнът с акулите“, „Великият народ“. Тя е съавтор и изпълнител на мюзикъла „Nova“ представен на кабаретната сцена „Dont tel mama“ в Ню Йорк. Съвместно с Франки Ди Донато, автор на музиката към танците в „Револверът“, тя представя серия спектакли в Манхатън, Бруклин, Куинс, спонсорирани от Нюйоркската обществена библиотека. Успешният дебют на Иван Ангелов на американска сцена е с моноспектакъла „Греховната любов на Зографа Захарий“, представен пред многобройна аудитория в Чикаго и Ню Йорк.
„Револверът“ разкрива и двамата актьори като майстори на камерната форма, проникващи в психологията на персонажите и едновременно с това преминаващи от игра в игра с лекота и елегантен артистизъм. Още на премиерата в Бостън публиката долавя химията между Джина ДиДОнато и Иван Ангелов, умението им моментално да „превключват“ от танц към слово, добрия им усет за форма – и вътрешна, и външна. „Публиката лови скритите препратки в „Револверът“ – смехът се сменя с активно внимание, защото среща актьори и зрители по начин, който определя смисъла на живото изкуство отвъд технологии, мултимедии и виртуални животи,“ отбеляза Майя Праматарова след представлението в Ню Йорк. Екипът е много развълнуван от предстояшия гастрол през април в Чикаго. Надява се, че спектакълът ще предизвика интерес, както у театралите, така и у тези, които се вълнуват от навлизането на новите технологии в изкуството.
Пенка Момчилова