2024-11-22

8 thoughts on “Румяна Угърчинска срещу тълкуването на двойното гражданство в България (отворено писмо)

  1. \"А обидата … нея все някак ще преглътнем. Ще приемем, че „нищо не сме направили“, че сме „стари и ненужни“, „закостенели“, „некреативни и пр.“. Родителите трябва да прощават. Така ва е съдбата ни.\"

    Господине, вие не можете ли да допуснете, че тези които майката-Родина е изритала в чужбина, където те са се озовали немили-недраги да търсят хляб, също може да са обидени, дори с по-голямо основание? Човек не си избира родителите, нали? А жена си/мъжа си може ли да избере? Добре, човек не избира в коя държава да се роди, а може ли да избере в коя държава да живее? И отказват ли се неговите родители от него затова? Лишават ли го от дом, наследство?
    Кой има по-голяма нужда и от кого: родителите от децата, или децата от родителите?

    Накрая, и този път говоря за себе си : не можете ли да допуснете, че някой може да напусне България, просто за види Големия Бял Свят? И че може да си намери щастието, работа, семейство, на другия край на света? Честно казано, като ви чета и ви съжалявам. Дано сами за себе си вие да сте щастливи. Но моля, не искайте ние да бъдем като вас.

  2. Цитирам Трифон: „В повечето европейски държави НЯМА двойно гражданство а там където има- има рестрикции в много неща за имащите го.“

    Дами и Господа, струва ми се че се изказвате неподготвено. Първо, в Европа Германия е единствената страна, която изисква да се откажете от второто си гражданство, за да получите немско. НО! Ако сте немец по рождение може да имате колкото си искате други гражданства. Какво излиза? Няма нито една държава в Европа която да има претенции към гражданствата на собствените си граждани по рождение (ненатурализирани).

    За какво говорим тогава? Германия иска да ви интегрира, бедни ми българчета. А България иска да ви отроди като ви забрани второ гражданство. Всеки сам да си направи извода. Има ли държава в Европа, където гласуването на хората с двойно гражданство е ограничено? Ами няма, госпожи и господа, няма… като оставим България разбира се. А… забравих. Така беше в Румъния, но толкова отдавна, че вече никой и не си спомня как те си промениха Конституцията.

    Много сте ми патетични : човек не може да има две Родини. Земя като човешка длан … Георги Джагаров. Ама защо не гледате какво правят другите държави, тези които са 21ви век…

  3. Република Корея и Норвегия имаха подобен проблем преди години. Двете държави го разрешиха по различен начин. Лично аз съм против и ще изложа аргументите си: 1. Тези хора не са в България и представите за случващото са от медии и това, което научават индеректно; 2. Тези хора са направили своя избор – той е да избягат, а не да се борят и да отстояват докрай правата си. Ако в една битка войникът избяга, той се нарича „дезертьор“ и спрямо него се прилагат военновременните закони (да се чете: разтрелва се). Тъй като тук става дума за „гражданско общество“ ние трябва да проявим разбиране. 3. Когато има желание се намира начин. Когато желание липсва се търсят причини. Не може някой, който е роден в чужбина, но има двойно гражданство да гласува за държава, която не познава (визирам децата на емигрантите, които един ден ще бъдат пълнолетни). Законите не се правят за някой, а са общовалидни. Истината е, че много млади българи, които живеят в чужбина се срамуват да си признаят, че са обект на дискриминация от „цивилизованите“ граждани на държавите, в които живеят. На практика те не работят по специалността си и не придобиват и усъвършенстват навици. Най-грубо казано те се превръщат в сива маса без квалификация. И защо тогава всички ние сме плащали за образованието им? Не стига, че някой ме е заплюл в лицето за стореното, но и има претенции да му се извинявам. Защо тези млади хора, само за миг не си припомнят с какво презрение са гледали на нас, които останахме тук? С какво те ни подкрепяха, когато бивахме обиждани, хулени и мамени от представители на държавите, в които те са избрали да живеят? Определено тези млади хора трябва да приемат, че ги очаква същата съдба, която сполетя младите хора в република Корея и Норвегия. Това, което ми тежи е, че те са НАШИ ДЕЦА. НИЕ ГИ ОБИЧАМЕ И ВИНАГИ ЩЕ ГИ ПРИЕМАМЕ ОТНОВО И ОТНОВО, ПРОСТО ЗАЩОТО СМЕ БЪЛГАРИ. А обидата … нея все някак ще преглътнем. Ще приемем, че „нищо не сме направили“, че сме „стари и ненужни“, „закостенели“, „некреативни и пр.“. Родителите трябва да прощават. Така ва е съдбата ни.

  4. Към Балабанов: В Германия съм от 1981 година. И аз съм против промяна на чл. 65 и чл. 93.
    Krassimir Christow, Frankfurt am Main, Deutschland.

  5. През 1993 година получих немско гражданство. Изискването тогава беше да бъда освободен от българско гражданство. Така и стана , с указ съм освободен от българско гражданство. Към момента невиждам никаква необходимост да си възстановявам българското гражданство. Моето мнение е, че една личност трябва да се определи в коя държава и в кое общество иска да живее и да подкрепи това решение със съответното гражданство. Писмото на госпожата от Париж е написано много патриотично и емоционално, но все пак нека както казва поговорката „Да оствим църквата в средата на селото“!
    Оседналостта е много добър критерий, особенно за избори на местна власт.Недопустимо е кандидат,който няма нищо общо с дадена община, да се кандидатира за кмет на тази община. В такъв случай рискуваме не само още да обезлюдиме България, но и следващия кмет на София да бъде Р.Ердоган например. Нека българските граждани с турско потекло да не ми се сърдят за това сравнение. Респект и уважение към българските турци, които в по/голйамата си част са интелигентни и трудолюбиви хора и допринасят съществено за брутния вътрешен продукт на България.
    Ще завърша с една поговорка: „Камъка си тежи на мястото“.

  6. В отговор на Trifon Atanassov
    не бива да бъркате старите политически емигранти от преди 1989 – 90 год
    с тези след 1990 год.
    Защо сте се опитвали да емигрирате едва през 1993 год след като до 1990 год сте били смирен бг. гражданин.
    Ние старите истински емигранти вече сме доста вазрастни, вапреки че в политиката вазраста не е толкова важна, но и доста настроени войствено
    за да се варнеме в родината и да се бориме срещу вятарни мелници.
    Доста балгари източили банките и сега си живеят в чужбина и са даже почетни граждани и чакат вазможност да се заварнат.
    Защо тези хора ги забравихте.
    Затова аз сам против да се променя закона чл. 65 и чл. 93.
    Балабанов
    Белгия

  7. #
    Според мен трябва да се види как този въпрос стои в болшинството европейски държави и САЩ.
    2 hours ago ·
    #
    В повечето европейски държави НЯМА двойно гражданство а там където има- има рестрикции в много неща за имащите го.
    Двойно гражданство за хора от ЕС означава, че ако страната, в която си роден е в ес и страната, в която живееш, също е от ЕС, имаш право да запазиш и двата паспорта. това е правото на ес, което има върховенство, така че няма как държавите да го отменят по собствено усмотрение, което не означава, че не може да се направи така, че хората в турция примерно да трябва да избират между турското и българското гражданство. просто турция не е в ЕС.
    32 minutes ago ·
    #
    Trifon Atanassov От една страна законово ‘Другарката’ има правото да иска това. От друга – много български граждани (лично познавам такива) са участвали в действия на тайната Полиция в България (Държавна Сигурност и нейни подразделения) и помагали да бъдат затривани/унищожавани техни съграждани.
    Да не се пропуска и факта, че с ‘идването на промените’ същата тази тайна Полиция (Държавна Сигурност) е микрофилмирала и съхранила на сигурни места архивите с които е разполагала до момента, а както може да се разбере по определени политически актове и манипулации – нейни високопоставени и не само служители са си направили и нелоша колекция от свои частни архиви – на разположение за ползване в удобен момент.
    Както бе РАЗКРИТО ОФИЦИАЛНО от ‘Комисията за разследване действията…. и Архивите на Държавна Сигурност’ – голяма част от важни досиета са били потулени (някои искат да ни убедят – унищожени безвъзвратно) и не може да се доказва така широко вече ползването на хора и техните действия против техни съграждани и точно какво е правено. Аз лично познавам хора принадлежащи към Държавна Сигурност (преди да бъде разкрито съществуването на т.н. ‘Шесто управление’ и други в структурите на Д.С. /за кратко/ и поради виждането на документ на сътрудник – ми бе обяснено накратко и дадени примери за съществуването на групи и ръководени от служители/сътрудници на Д.С. и за методиката на тяхната дейност, както и за принципите на скриване на самоличността на всеки един от тях).
    МОГА СЪС СИГУРНОСТ да заявя, че в България в момента се ВЪЗСТАНОВЯВА системата на ДЪРЖАВНА СИГУРНОСТ и кръгове, които са служили за нея и покрити чрез ‘изчезналите/унищожени досиета’. Досиетата не са изчезнали, а само унищожени техните архиви на хартиен носител (оригинали). Изгорени за да не може да се доказва или разкрива истината за миналите прегрешения на хора и участието им в наказателни действия на Държавна Сигурност срещу български невинни граждани.
    Значи – някои могат да бъдат защитени, изкарани по определени канали извън границите на България дори, да се ‘интегрират’ в западни общества и да чакат настъпването на удобен момент за възстановяване на системата и порядките на отгледалата ги Държавна СИгурност, а ние всички трябва да се съгласяваме с всяка тяхна дума и идея – как да се върнат и да доуправляват неразграбените ресурси на държавата.
    АЗ ЛИЧНО НЕ СМЯТАМ да съм по-глупав от някои интелектуалци установили се на запад и успяли (друг въпрос е как и благодарение на какви ‘дадености’ и умения са там).
    В двата ми официални пъти търсене на Политическо убежище на Запад (1993 в Германия и 2007-2008 Холандия, Германия, Норвегия) можах лично да се убедя как може да бъде правен на глупак човек с истински Политически проблеми в България. Как държавни институции, емигранти, бежанци и служби на Запад са работещи в една перфектна стиковка и обмен на информация и как може да се заглуши истината, когато тя е неудобна за тези, които искат да ни управляват на всяка цена.
    НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН В ЧАСТНОСТ С НАПИСАНОТО И ИСКАНИЯТА ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ХОРА С ДВОЙНО ГРАЖДАНСТВО ЗА ДА МОГАТ ДА ДОУПРАВЛЯВАТ БЪЛГАРИЯ ХОРА ПОСТАВЯ(И)ЛИ СЕ В УСЛУГА НА ЧУЖДИ (НЕБЪЛГАРСКИ) ИНТЕРЕСИ.
    ДОКАТО БЪЛГАРИЯ НЕ ПРОЯВИ ЗДРАВ РАЗУМ И ВОЛЯ ДА БЪДАТ ПОКАЗАНИ ИСТИНСКИТЕ ДОСИЕТА (НЕ КАКТО МИ БЕ ОТГОВОРЕНО ДВА ПЪТИ ВЕЧЕ „НЯМА НАМЕРЕНИ МАТЕРИАЛИ ИЛИ ИНФОРМАЦИЯ ДА Е ВОДЕНО РАЗСЛЕДВАНЕ/ПРЕСЛЕДВАНЕ…“) И ДА СЕ ЗАПОЧНЕ НАИСТИНА НА ЧИСТО – НИЩО НЯМА ДА БЪДЕ ИСТИНСКО.
    23 minutes ago ·

  8. подкрепям изцяло това становище. моите деца са с двойно гражданство тъй като баща им е италианец. Те са родени в България и са българи . Считам че да бъдат лишени от право на гласуване е наистина глупав и неморален акт.Живеем във време на глобализация и хората са в непрекъснато движение поради ред обстоятелства, не бива да прекъсваме връзката на хората с мястото където са родени или пък да не им позволяваме да имат българска идентичност понеже не са родени в България. Има много българи, които са родени в чужбина но се чувстват не по-малко българи от тези родени в България. За бога ,хора, вразумете се. Трябва да дадем възможност на всички българи, които се чувстват такива да участват в политические и икономическия живот на нашата държава, в противен случай рискуваме да изчезнем от картата на света.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *