След молба на американския президент Обама, който помоли Върховния съд да разшири понятието за брак, Върховният Съд на САЩ обяви за противоконституционен федералния закон за защита, съгласно който за брак се признава съюз между мъж и жена.
Интересно е, че към момента 6 от 9 съдии определят своята религиозна принадлежност като католици, а 3-ма – като евреи. И се питам: не са ли си чели Библията, в която пише:
„С мъжко да не легнеш като с женско; това е гнусота“ (Левит 18:22). А Левит 20:13 определя наказанието за това престъпление: „Ако някой легне с мъжко, като с женско, и двамата са извършили гнусота; непременно да се умъртвят„.
Едва ли има човек, който да не е чувал за страшната история на унищожаването с огън от небето на двата града Содом и Гомор. Вероятно обаче малцина могат да назоват истинската причина за Божия гняв.
В книгата Битие 19 глава е описана тази случка. Привечер в Содом идват двама ангели. Като ги вижда, Лот става да ги посрещне, покланя се с лице до земята и ги кани да пренощуват в къщата му. След като Лот дълго настоява, те склоняват да пренощуват в къщата му, вместо на улицата. Преди да си легнат, идват градските мъже – содомските жители, млади и стари – обикалят къщата отвсякъде и извикват на Лот, казвайки:
„Где са мъжете, които дойдоха у тебе тая нощ? Изведи ни ги да ги познаем.“
В Библията думата „познавам“ се използва за сексуален акт: „И Адам позна жена си Ева; и тя зачена и роди Каина; и каза: С помощта на Господа придобих човек“ (Битие 4:1); „И Адам пак позна жена си и тя роди син, когото наименува Сит“ (Битие 4:25).
Напразни остават увещанията на Лот да не вършат това зло. Лот им предлага вместо да правят такова нечестие, да им даде двете си дъщери, които не са познали мъж; „Тях да ви изведа вън, и сторете с тях, каквото ви се вижда угодно; само на тия мъже не струвайте нищо„.
Краят на тази история, доказан и от археологически проучвания, е известен – двата града са изгорени с огън, за да изчезне от лицето на Земята това страшно и отвратително явление. Оттам е останало и нарицаемото содомит и содомия, макар че съвременното разбиране на содомията е по-скоро в посока към сексуален контакт със животни. Впрочем, наказанието за това деяние в Изход 22:19 е същото както за мъжеложството – всеки скотоложник непременно да се умъртви.
Защо са тези сурови наказания и защо хомосексуализмът и лесбийството са чужди на християнския морал?
Преди всичко мъжеложството, както Библията нарича хомосексуализма, принадлежи на култури, племена и разбирания, които Бог е отхвърлил като нещо гнусно. Затова още в древността Бог е заповядал така строго Божия народ да се пази от ученията и заблудите на околните народи. Едва ли е случайно, че в исляма, който отрича Христа, е позволено многоженството.
Божието слово в Новият завет с не по-малка яснота показва характера на хомосексуализма като страшно извращение на определеното от Създателя предназначение на пола:
„Така и мъжете, като оставиха естественото употребление на женския пол, разжегоха се в страстта си един към друг, струвайки безобразие мъже с мъже, и приемаха в себе си заслуженото въздаяние на своето нечестие“ (Римляни 1:27)
„А ние знаем, че законът е добър, ако го употребява някой законно, като знае това, че законът не се налага за праведния, а за беззаконните и непокорните, за нечестивите и грешните, за неблагоговейните и скверните, за убийците на бащи и убийците на майки, за човекоубийците, за блудниците, мъжеложниците, търгуващите с роби, лъжците, кълнящите се на лъжа, и за всичко друго, що е противно на здравото учение“ (I Тимотей 1:8-10).
Това престъпление е поставено наред с блудството, прелюбодейството, хулителството и останалите тежки грехове, извършителите на които никога не ще достигнат до вечния живот:
„Или не знаете, че неправедните няма да наследят Божието царство? Недейте се лъга. Нито блудниците, нито идолопоклонниците, нито прелюбодейците, нито малакийците, нито мъжеложниците, нито крадците, нито сребролюбците, нито пияниците, нито хулителите, нито грабителите няма да наследят Божието царство“ (I Коринтяни 6:9).
В Битие 1:27 се казва, че Бог създаде човека по Своя образ; по Божия образ го създаде; мъж и жена ги създаде. Човекът в пълнотата на тази дума е мъж и жена, обединени под брачния закон.
Здравото семейство е онова стъпало, което следва и завършва поредицата Бог – Отечество – семейство. Така че както социалните, така и духовните последствия от насаждания от Запад хомосексуализъм и лесбийство са много тежки.
Социалният проблем е в унищожаване на семейството и на свързаните с това ценности.
Струва си да си зададем и въпроса: защо от Запад толкова настояват това болестно, нехристиянско поведение да бъде узаконено? Това не е ли белег за упадък на тези, които го налагат, и не трябва ли да сме подозрителни към „ценностите„, които ни се налагат?
Интересно е, че най-ранният известен в българското право текст, който предвижда наказателна отговорност за хомосексуални действия, е Византийската Еклога, преведена на славянски по времето на цар Симеон. Предвижда се „мъжеложниците, както активният, така и пасивният, да се накажат със смърт чрез меч. Ако пасивният се намира по-малък от 20 години, да се прости, защото възрастта показва, че той не знае какво е претърпял.“
Този пример ясно показва, че нашите предци добре са разбирали влиянието на упадъка на нравите върху стабилността на държавата.
В Библията обаче не се казва, че хомосексуалността е “по-голям” грях от другите грехове, нито че е непростим. Всички грехове са омразни на Бога, а хомосексуализмът е само един от греховете, изброени в I Коринтяни 6:9-10, които са пречка за хората към Божието царство. Според Библията, Божията простителност е на разположение на хомосексуалистите точно толкова, колкото и на прелюбодейците, идолопоклонниците, убийците, крадците и т. н.
Бог също така обещава победа над греха, включително и над хомосексуалността, на всички, които повярват в Исуса Христа за спасението си (I Коринтяни 6:11; II Коринтяни 5:17).
(Със съкращения)
Източник: Аntoninus.blog.bg